Back to search results

Avraham Horowitz Collection.

Enlarge text Shrink text

אברהם הורוויץ (1940-1863), סופר, משורר ובדחן חתונות במזרח אירופה. הארכיון כולל כתבי יד של אברהם הורוויץ: שירים, רומנים, מאמרים וכתבים אחרים בנושא בדחנות ודת, התכתבות עם בנו שאול ומשפחתו בארה"ב.

Reference Code
ARC. 4* 2044
Dates
1880-1974
Consists of
0.2 מטר..
Languages
Yiddish;
Description
הארכיון כולל כתבי יד של אברהם הורוויץ: שירים, רומנים, מאמרים וכתבים אחרים בנושא בדחנות ודת, התכתבות עם בנו שאול ומשפחתו בארה"ב.
location
  • The Archives Collection of the National Library of Israel The Archives Collection of the National Library of Israel
Title אוסף אברהם הורוויץ.
Additional Titles English title: Avraham Horowitz Collection.
אוסף אברהם הורעוויטש.
Citation Note ARC. 4* 2044 אוסף אברהם הורוויץ, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
Host Item אוסף אברהם הורוויץ
Level of Description Fonds Record
Biographical summary אברהם הורוויץ (הורעוויטש) נולד ב-26.02.1863 בעיר בוריסוב שבחבל מינסק ברוסיה הלבנה (בלרוס). הוא היה סופר, משורר ובדחן חתונות. אביו היה מלמד ואמו טבחית בחתונות של עשירים. אברהם למד בחדר ולאחר מכן שלוש עשרה שנים בישיבת בוריסוב. מגיל קטן התלווה לאמו לחתונות שם הוא נהנה משמחת החיים ואף התיידד עם הנגנים והבדחנים. בגיל 16 כתב את יצירתו הראשונה שהגיעה לידי אביו שלא היה מרוצה מעיסוק בנו. הוא עבד כבדחן כבר מגיל צעיר בחתונות, שם הופיע בשם "אברהם בדחן". מלבד זאת הוא כתב שירים על פוגרומים ואירועים נוספים, רומנים, סיפורים, זכרונות, וכמו כן רשם אוצר מלים מלשון הכליזמרים. הוא כתב בעיקר ביידיש, אך חיבר גם בעברית ושילב בכמה מיצירותיו את השפה העברית. הוא כתב תחת שמות עט שונים, כגון א. ג. ב., אברהמל דער מארשעליק, אברהמל עלקע ועוד. במשך חייו פורסמו רק שני הפרקים הראשונים של הרומן שלו "המעיל השחור עם הצווארון הלבן" ביידיש בשנת 1928 במינסק. אברהם הורוויץ שלח את כתביו לבנו שאול הושע הורוויץ לשם פירסומם בניו יורק. שאול ניסה לעזור לאביו לפרסם שירים גם בארץ ישראל בעיתון "דבר" בשנת 1939. אברהם הורוויץ נפטר ב-30.12.1940 בברזינו שבחבל מינסק במדינת בלרוס.
Ownership history ארכיון אברהם הורוויץ נמסר לידיו של פרופ' דב נוי בשנת 1974, ע"י נכדו מאיר הורוויץ, במטרה להפקידו לצמיתות בספריה הלאומית. הפקדה זו יצאה לפועל כשהארכיון של דב נוי הועבר לספרייה הלאומית בשנת 2018.
National Library system number 990050394070205171

תנאי השימוש:

Appropriate Conditions of Use Have Been Established for Every Archive File

The terms of use appear on the archival file page on the National Library website.

For more information about the copyright status inquiry service and terms of use for items from the Library’s collections, click here.

MARC RECORDS

Have more information? Found a mistake?