Back to search results

Postcards Collection.

Enlarge text Shrink text

במפנה המאות ה-19 וה-20 פרחה תעשיית גלויות הדואר המאויירות. בתוך המגוון העצום של דימויים שהודפסו על הגלויות, התפתחה סוגה של "גלויות יהודיות": גלויות דואר שהדימוי עליהן מתאר את הווי החיים היהודיים, בארץ ישראל או בגולה. האוסף כולל מאות גלויות שנדפסו באירופה, אמריקה וארץ ישראל.

Reference Code
TM
Dates
1880 - 2010
Consists of
5.6 מטר..
Languages
Hebrew;
Description
במפנה המאות התשע עשרה והעשרים פרחה תעשיית גלויות הדואר המאויירות. בתוך המגוון העצום של דימויים שהודפסו על הגלויות, התפתחה סוגה לעצמה של "גלויות יהודיות": גלויות דואר שהדימוי עליהן נלקח מהווי החיים היהודיים, בארץ ישראל או בגולה. אלפי גלויות מסוג זה, שבהן תצלומים, ציורים או קריקטורות המתארות נופים, אישים או מאורעות מחיי היהודים, נדפסו באירופה, אמריקה ובארץ ישראל. גלויות אלו נאספו בספרייה הלאומית החל מראשית המאה העשרים.
location
  • The Archives Collection of the National Library of Israel The Archives Collection of the National Library of Israel
Title אוסף הגלויות.
Additional Titles English title: Postcards Collection.
אוסף גלויות דואר.
Citation Note אוסף הגלויות, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
Host Item אוסף הגלויות.
Level of Description Fonds Record
Ownership history אוסף הגלויות החל מגלוייות דואר מצויירות שנאספו על ידי ד"ר יוסף חזנוביץ' עוד בראשית המאה העשרים ונשלחו על-ידו מביאליסטוק לבית הספרים בירושלים
לאוסף זה צורפו גלויות שנאספו על ידי ד"ר אברהם שבדרון וכן גלויות מאוסף אברהם שלום יהודה. אוסף גלויות חשוב במיוחד נתרם לספרייה הלאומית על ידי בנימין מינץ מוורשה, בשנת 1939, והוא כלל את כל הגלויות שיצאו לאור בהוצאת "לבנון" בשני העשורים הראשונים של המאה העשרים. גלויות נוספות נרכשו על ידי הספרייה הלאומית במהלך השנים ונתרמו לה, בייחוד בשנות השישים של המאה העשרים.
National Library system number 990036805180205171

תנאי השימוש:

Appropriate Conditions of Use Have Been Established for Every Archive File

The terms of use appear on the archival file page on the National Library website.

For more information about the copyright status inquiry service and terms of use for items from the Library’s collections, click here.

MARC RECORDS

Have more information? Found a mistake?