חזרה לתוצאות החיפוש

ארכיון דן הדני

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
דיוקן עצמי 2006.מתוך ארכיון דן הדני.

דן הדני נולד בפולין בשנת 1924. בשנת 1948 עלה לישראל, סיים קורס חובלים ג שנמשך שנתיים, ושירת בחיל הים כקצין בשירות קבע. בשנת 1964 השתחרר משירותו בצה"ל, והקים את סוכנות הצילום יפפ"א (Israel Press & Photo Agency) אשר העסיקה צלמים מקצועיים וסיפקה תצלומים וידיעות חדשותיות לכתבי עת ועיתונים זרים בכל רחבי העולם. באמצע שנות השבעים של המאה העשרים התרחבה פעילותה של סוכנות יפפ"א והיא היתה לספקית התצלומים העיקרית גם של מערכות עיתונים עבריים בישראל. בשנת 2000 פרש דן הדני לגמלאות וסגר את סוכנות IPPA. הוא הקדיש את השנים הבאות לדיגיטציה של ארכיון התצלומים שברשותו והנגשתם באתר אינטרנט מסחרי. בשנת 2016 סגר דן הדני את האתר המסחרי ותרם את כל ארכיון התצלומים שלו לספרייה הלאומית. הארכיון כולל למעלה מ-1,000,000 תצלומים, בהם תועדו אירועים רבים ומגוונים בתולדות מדינת ישראל - פוליטיים, חברתיים ותרבותיים, אישים, מקומות ישוב, הווי חיים ועוד.

סימול
ARC. 4* 1995
סימול מקורי
National Library of Israel
תאריך
1930-2016
היקף
15 מטר..
שפה
עברית; אנגלית;
תיאור
הארכיון כולל למעלה מ-1,000,000 תצלומי עיתונות, בשחור לבן ובצבע, שנעשו בעיקר במדינת ישראל, ובהם תועדו אירועים שונים בתולדות המדינה, אישים, הווי חיים ועוד. תצלומים אלה נוצרו במסגרת פעילותה של סוכנות הצילום יפפא (IPPA) שנוסדה ונוהלה בידי דן הדני, ופעלה בין השנים 1965-2000. הארכיון כולל תשלילים (נגטיבים) של כל התצלומים, הדפסי מגע, יומני עבודה ורשימות שונות הנוגעות לניהול מלאי התצלומים, וכן תיעוד אחר בכתב ובדפוס באשר לעבודתה של סוכנות הצילום.
כותר ארכיון דן הדני.
כותרים נוספים English title: Dan Hadani Archive.
יוצרים נוספים Israel Press and Photo Agency Israel (former owner)
הערות Israel Press and Photo Agency original signature
הערת ציטוט ARC. 4* 1995 ארכיון דן הדני, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
מתוך ארכיון דן הדני
רמת התיאור Fonds Record
תקציר ביוגרפי דן הדני נולד בפולין בשנת 1924. בשנת 1948 עלה לישראל, סיים קורס חובלים ג שנמשך שנתיים, ושירת בחיל הים כקצין בשירות קבע. בשנת 1964 השתחרר משירותו בצה"ל, לאחר 17 שנות שירות, ובאותה שנה הקים את סוכנות הצילום יפפ"א (Israel Press & Photo Agency) אשר העסיקה צלמים מקצועיים וסיפקה תצלומים וידיעות חדשותיות שונות לכתבי עת ועיתונים זרים בכל רחבי העולם. באמצע שנות השבעים של המאה העשרים התרחבה מאוד פעילותה של סוכנות יפפ"א והיא היתה לספקית התצלומים העיקרית גם של מערכות עיתונים עבריים בישראל. בשנת 2000 פרש דן הדני לגמלאות וסגר את סוכנות IPPA ובמקביל, עסק בפיתוח ארכיון התצלומים שברשותו, בדיגיטציה של התצלומים והעלאתם לרשת.
היסטורית בעלים הארכיון הופקד בספרייה הלאומית על ידי מר דן הדני, גבעתיים, בהתאם לחוזה שנחתם ביום 22 בספטמבר 2016.
הערת שפה התיעוד הכתוב באוסף הוא בעברית ובאנגלית.
מספר מערכת 990039442520205171
קישורים תמונת ארכיון

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?